خلاصه سی دی اهمیت خواب شب 99/1/10
یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 09:25 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر ساناز | ( نظرات )


خلاصه سی دی اهمیت خواب شب به قلم همسفر پریسا از لژیون سوم به کمک راهنمایی خانم نرگس

یکی از دلایلی که انسان در شب نمیتواند به خواب برود خشم است، وقتیکه انسان نمیتواند شبها بخوابد، چون بدن برای شارژ شدن به انرژی نیاز دارد، پس باید به نحوی این انرژی را تامین کند و بنابراین باید انرژی از گوشت و پوست و استخوانش بگیرد و خرج کند، به گفته استاد امین آدمی که شبها نمیتواند بخوابد، انسان واقا بیچاره ایست، چون باید در طول روز انرژی رل از ذخیره خودش استفاده کند، آن هم با سختی زیاد!! زیرا تا ساعت 1و 2 بعد از ظهر آدم خودش نیست، مغزش درست کار نمیکند و... و تازه از ساعت 2یا3 کم کم حالش نرمال و خوب میشود. برای اینکه شخص بتواند به خواب برود، باید امواج مغزی یا همان نوسانات (فرکانس) مغزی پایین بیاید، یعنی در واقع ذهن باید آرام شود (7 تا 10 نوسان در ثانیه). هرچه ارتعاشات ذهن آرامتر باشد، خواب عمیقتری اتفاق می افتد، یعنی شخص در شرایطی قرار میگیرد که میتواند از هستی و کائنات انرژی مورد نیاز خودش را جذب کند. عملا کسیکه امواج مغزی اش آرام نیست مثل اتوموبیل در حال حرکت است که میخواهد سوختگیری بکند!! 
برای اینکه ذهن آرام باشد، به یک شرایطی نیاز دارد: انسان در طول روز درگیر مسائل و موضوعات مختلفی است، اتفاقی که می افتد اینست که بخشی از ذهن در طول شب شروع به ادامه دادن و حل کردن مسئله ای که در روز درگیرش بودیم میکند، ولی وقتیکه شخص در طول روز، خیلی درگیر موضوعات مختلف باشد، در شب هم همین اتفاق می افتد و مثلا اگر بر فرض ذهن 50 واحد کار کند، در شب به 20 واحد کاهش پیدا میکند که این اصلا برای خوابیدن مناسب نیست. حال چه چیزی ذهن را درگیر و مشغول میکند؟ آدمهای عصبی و خشمگین، زیرا خشم و نفرت و ناراحتی، امواج مغزی را به شدت بالا میبرد و چون ذهن خیلی ملتهب است، شخص هنگام خواب، نمیتواند به سطح خواب (7 نوسان در ثانیه) برسد. پس بنابراین انسانهایی که شدیدا عصبانی و یا کینه ای هستند دچار مشکل بی خوابیند و اصلا خواب خوبی ندارند. نکته ای ک وجود دارد اینست که ناراحت شدن و عصبانی شدن اشکالی ندارد ولی اینکه چه حرکتی انجام دهیم مهم است. موقعی که حالمان خوب است، اصلا متوجه نمیشویم که با چه آدمهایی مشکل داریم، ولی فقط کافیست که ذره ای خمار شویم و سطح انرژیمان پایین بیاید، آنگاه میتوانیم مچ خود را بگیریم که آیا هنوز هم با فرد مورد نظر مشکل داریم یانه! که این به علت بالا رفتن امواج مغزی است. به عبارتی دیگر ذهن و یا هر چیز دیگری دو بخش دارد: 1. صور آشکار، 2. صور پنهان. درباره صور آشکار میدانیم و میبینیم که با چه آدمهایی سر و کار داریم و یا در ارتباطیم، ولی در صور پنهان، مسئله اینست که ما نمیتوانیم آن را رویت کنیم ولی وجود دارد و اثرات خودش را میگذارد. پس بنابراین به زبان ساده برای حل شدن مشکل بی خوابی باید دل انسان صاف شود و خشمش پایین بیاید و آدمهایی ک با آنها مشکل دارد را ببخشد و مسئولیت اعمال خودش را قبول کند و شروع به انجام کارهای مفید بکند تا کم کم ذهنش به آرامش برسد به عبارتی دیگر وقتی انسان در جهت درستی حرکت کند ذهنش آرام میشود. پس قضیه خواب با قضیه حس کاملا با هم در ارتباطند، یعنی آنهایی ک حس آرامتری دارند و آرامش بیشتری دارند، کسانی هستند که در هر شرایطی میتوانند بخوابند، زیرا اتفاقات بیرونی آنها را به هم نمیریزد. نکته دیگر اینجاست که وقتی کسی ذهن یا دلش بیمار میشود، با کوچکترین حرکت دیگران، سریعا شروع به فکر کردن میکند( چرا اینجوری گفت و چرا این رفتار را انجام داد و...) یعنی هر اتفاق بیرونی، سوژه ای برای ناراحت شدن و فکر کردن میشود ولی وقتی شخصی ذهن یا دلش آلوده نشده باشد، دیگران که کاری انجام میدهند حتی اگر هم به او توهین کنند، خیلی وقتها اصلا متوجه نمیشود و یا اگر هم متوجه شود با خود میگوید که شاید طرف حالش خوب نبوده و... بنابراین اگر کسی بخواهد مشکل خوابش حل شود، عملا باید به مرحله ای برسد که مسائل بیرونی برایش خوراک ذهنی ایجاد نکند. نکته بعدی اینست که همانطور که برای درمان اعتیاد جهانبینی در کنار روش dst لازم است، برای درست شدن خواب هم این دو مورد باید وجود داشته باشد. یعنی فرد باید با تفکر، اندیشه و جهانبینی، سعی کند از کسی ناراحت نشود و یا اگر هم ناراحت شد، صبر کند و عکس العملی نشان ندهد، و همچنین تمرین عملی هم دارد بدین صورت که خواب هیچوقت از شب درست نمیشود بلکه از صبح درست میشود، یعنی اگر ساعت 11 بریم به رخت خواب وساعت 4 بیدار شویم و همچنینی اگر  ساعت 8 به رخت خواب بریم باز هم ساعت 4  بیدار خواهیم شد، ولی اگر هر روز ساعت 11 از خواب بیدار شویم، روز بعد ساعت 10 از خواب بیدار شویم، قطعا خوابمان در شب یک ساعت جلو می افتد و اینگونه است که میتوانیم خوابمان را قدم به قدم و پله به پله تنظیم کنیم. نکته بعدی اینست که نور خورشید هم برای تولید مواد شبه افیونی بدن بسیار مفید است، همانطور که نور مهتاب یکسری مواد شبه افیونی دربدن تولید میکند و نور خورشید هم یکسری مواد شبه افیونی دیگر در بدن تولید میکند. پس زمانی که یک ساعت از صبح خوابمان را جلو می آوریم، عملا در موادی که در بدنمان تولید میشوند دخالت میکنیم، بعنی در واقع کم کم داریم بیوشیمی بدنمان را به حالت تعادل نزدیک میکنیم. نکته دیگر اینست که القا افکار منفی به ذهن انسان، از زمان سحر تا طلوع خورشید و بعد از آن ادامه پیدا میکند و اگر آدمها میخواهند از نظر ذهنی آرامش داشته باشند، باید خوابشان را تا زمان طلوع خورشید بیاورند. نکته بعدی اینست که جهت خوابیدن نیز باید ازسمت شرق به غرب باشد، زیرا جهت مغناطیس زمین، شمال به جنوب است و برای اینکه شخص بتواند شارژ شود، باید عمود به این میدان قرار بگیرد (یعنی شرق به غرب). و این بهترین وضعیت خواب است. کلید کنترل خشم اینست که وقتی آدم ناراحت است هیچ کار و اقدامی نکند، زیرا وقتی انسانها تحت فشار زیادی هستند دیگر نمیتوانند بار را نگه دارند و بار را به ما میدهند که نگه داریم و در آن مدت ک بار دست ماست نباید هیچکاری کنیم مثلا نباید بار را در رودخانه بندازیم. البته نگه داشتن این بار بسیار سخت است ولی باعث میشود شخص مقابل که احساس سبکی میکند بفهمد که بار را میتواند به زمین هم بگذارد که سبک بشود نه اینکه به شخص دیگری بدهد!! در زمینه لایه ها، انسانها دارای سه لایه هستند، لایه اول: ماسک. ماسک را همگی دارند و هر چقدر که تاریکیها بیشتر باشد، تعداد ماسکها بیشتر است، مفهوم ماسک اینست که مثلا وقتی میخواهیم به دانشگاه برویم، ماسک دانشگاه را میزنیم و یا مثلا میخواهیم به کنگره برویم ماسک کنگره را میزنیم و یا نزد دوستان برویم، ماسک دوستی را میزنیم. زمانیکه تاریکی کمتر شود، تعداد ماسکها کمتر و کمتر و کمتر میشود تا زمانیکه آدم، خودش میشود. نگه داشتن ماسک انرژی زیادی صرف میکند، زیرا شخص اولین برخوردی که با آدمها برقرار میکند، سعی میکند خودش را خوب نشان دهد، یک شخصیت موجه و دانا و زحمتکش و... لایه دوم:  شیشه خورده ها وبدیهای شخص است ک پشت ماسک قائم شده است. بسیاری از آدمها در لایه اول میمانند و خیلی ها هم در لایه دوم کاملا متوقف میشوند. پشت لایه دوم، انسانیست که توسط تاریکی و بدی خودش اسیر شده است. لایه سوم: خوبی است ک توسط تاریکیها پنهان شده است، جایی ک انسان دائم دعا میکند که خدایا مرا از این وضعیت نجات بده، تا کی باید این نقش را بازی کنم و... برای اینکه انسان به حالت آرامش ذهنی نزدیک شود، باید بتواند از لایه دوم رد بشود. وقتیکه از لایه دوم رد شد و دید که شخص مقابل چقدر درد  و رنج میکشد، آنگاه از کارهایی ک شخص مقابل انجام میدهد ناراحت نخواهد شد، زیرا آن شخص ابتدا باید خودش را ناراحت کرده باشد تا بتواند دیگری را نیز ناراحت کند. اینجاست که دیگر فرد به جای فکر کردن به اینکه چرا اینطور گفت و اونکارو کرد و ...به این فکر میکند که چه کار کند ک کمی از عذاب آن شخص کم شود!! اینجا نقطه ایست که فرد زیاد به خودش فکر نمیکند یعنی جاییست که به لایه سوم وارد شده است، جاییست که فرد دیگر به منافع خودش زیاد توجه نمیکند، چون میبیند ک طرف مقابل سختی و رنج میکشد. دیدن لایه سوم کار راحتی نیست، چون انسان باید عمق نفوذ داشته باشد، وقتی فرد به ایت مرحله برسد، میتواند به این بصیرت برسد که آدمهایی ک من را اذیت کردند، خودشان واقعا در رنج زیادی زندگب میکردند و کم کم مسائلش رو به حل شدن میرود و بعد توانایی های جدیدی برایش به وجود می آید، اینجاست ک بخشیدن خیلی راحتر میشود ولی باید بسیار تمرین کرد و زحمت کشید. مسئله تغذیه هم در خواب بسیار مهم است، کسانی ک مشکل بی خوابی دارند، چون عصبانیت زیادی در وجودشان است، با خوردن ادویه و فلفل و نمک این حالت بیشتر خواهد شد پس باید مصرف این مواد را کم کنند. در عوض سعی کنید چیزهای آرامش بخش مثل لبنیات و ماست و دوغ بخورید تا ریلکس شوید و به خواب بروید. نکته دیگر اینست که به هیچ وجه در سفر بعد از دارو نخوابید، خوابیدن بعد از دارو، تمام اثرات دارو را از بین میبرد. در طول روز اگر خوابتان گرفت، چرت بزنید ولی دراز نکشید. نکته دیگر اینست که معمولا کسانیکه مشکل بی خوابی دارند، تنفس آنها هم مشکل دارد،بنابراین باید تنفسهای کوتاه نداشته باشند و سعی کنند نفسهای عمیقتری داشته باشند، چون اکسیژن برای مسئله خواب و تولید مواد شبه افیونی در بدن بسیار موثر است. امیدوارم که همه عزیزان در این مسئله موفق باشند.
Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: خلاصه سی دی،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
همسفرنرگس ازشعبه عطار نیشابور دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 10:13 ق.ظ
مرسی خانم پریسا
خیلی کامل و عالی...
زارع همسفرمجیدشعبه بنیان یکشنبه 17 فروردین 1399 07:38 ب.ظ
عرض سلام وخداقوت عالی بود خانم پریسا
خداقوت به کمک راهنمای گرامی خانم نرگس
سپاس فراوان ازخانم سانازوخدمت گزاران سایت شعبه عطار
خداقوت به مرزبانان عزیزکه دراین شرایط به شعبه برای خدمت به همسفران می روند. زارع
جمعه 15 فروردین 1399 01:26 ب.ظ
از خانم پریسای عزیز تشکر میکنم بسیار عالی توضیح دادید استفاده لازم رو بردم ان شالله در تمام مراحل زندگی موفق پیروز باشید
خواهرت لیلا همسفر یوسف لژیون ۳
آمنه لژیون سوم پنجشنبه 14 فروردین 1399 05:34 ب.ظ
خداقوت خیلی عالی شادوپیروزباشی درتمام مراحل زندگیت
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic