خلاصه سی دی اضافه وزن بخش دو
شنبه 20 مهر 1398 ساعت 12:22 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست همسفر ساناز | ( نظرات )
   

خلاصه سی دی اضافه  وزن دو به قلم همسفر خانم انسیه لژیون چهارم 
خداوند در کتاب اسمانی می گوید(خوب است که انسان به غذایی که میخورد نگاه کند)
یکسری ازبیماریهای ما در اثر این است که ما غذا خوردن بلد نیستیم ،تغذیه بلد نیستیم، از ساختار جسم خودمان هیچ اطلاعی نداریم.
صورت مسئله اعتیاد حل شد،صورت مسئله مشروب خوردن حل شد،صورت مسئله سیگار حل شد،حالا امده ایم روی مسئله وزن وسلامتی.
وزن زیاد روی راه رفتن ،خواب ،سلامتی قلب وریه،شش، جریان خون،حتی روی عملیات جنسی وزناشویی اثرمیگذارد ،روی انرژی مصرفی ما،روی حیات ما اثر میگذارد.
اولین گام برای کنترل وزن یک ترازوی دیچیتال است و برای شروع باید روزی سه بار خودمان را وزن کنیم تا دقیقا از وضعیت متابولیسم و یا سوخت و ساز جسم خودمان آگاه شویم ،یکماه باید این کار انجام شود وبعد از آن روزی یکبار فقط صبح اینکار را انجام دهید.
ترازو نقش بسیاربزرگ وسازنده ای برای کاهش وزن ما دارد،زیرا کاهش وزن یا ثابت نگه داشتن آن بدون ترازو مثل راه رفتن با چشمان بسته است ترازو به ما میگوید که چقدر بخوریم.

ترازو چشم بینای کنترل و کاهش وزن و یا نگه داشتن وزن است وباید هر روز انجام گیرد مانند متدDST
نکته مهم دیگر این است که ما نباید خود را از خوردن گروه کثیری از خوردنیها محروم کنیم بدن ما به تمام غذاها نیاز دارد،باید آگاهانه عمل کنیم وهیچ رژیم غذایی به مفهوم نخوردن دردستور کار ما قرارنگیرد.
همه چیز میتوانیم بخوریم البته با رعایت این سه شرط:چی بخوریم ، کی بخوریم وچه مقدار بخوریم.
باید به مقدار کالری مواد غذایی توجه کنیم تا آگاهی ما نسبت به خوراکیها و آشامیدنیها بیشتر شود.برای آقایان روزانه 2500 کالری وبرای خانمها روزانه 2000 کالری نیاز است.
100گرم آجیل درهم 650 کالری دارد و100گرم کاهو17 کالری دارد ببینید تفاوت چقدر است.
اگر خوب نگاه کنیم میتوانیم غذاهای خوب بخوریم و وزن را هم ثابت نگه داریم.اگر خانمها یا آقایان روزانه 500 کالری کمتر مصرف کنند در هفته نیم کیلو کاهش وزن خواهند داشت، کاهش وزن باید آرام انجام گیرد،درکاهش وزن به هیچ عنوان نباید صورت بریزد برای این منظور باید موقع کاهش وزن از پروتئینها هم استفاده کنند.
انسان بایدروزانه 35گرم پروتئین مصرف کندپروتئین باعث میشود عضله نریزد،اگر از پروتئین استفاده نکنیم بدن شروع به مصرف پروتئینهای قسمتهای مختلف خودمی کند.
20دقیقه قبل از غذا سالاد بخورید برای بدن بسیار مفید است حاوی اسیدهای آمینه زیادی است،ودرضمن باعث میشود غذا کمتر بخورید و ولع کمتری داشته باشید.
بایستی بدانیم که سیستم گوارش انسان برای هضم وجذب و سوخت وساز خودش نیاز به انرژی دارد. بنابراین ممکن است غذاهای مختلفی از نظر کالری مشابه می باشند ولی از نظر انرژی لازم برای هضم وجذب متفاوت باشند.
پس باید آگاهانه عمل کنیم وبدانیم آنچه مصرف می کنیم دارای چه مقادیری کالری وانرژی هستند و روی مصرف آنها کنترل داشته باشیم.

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic